Nieuwe klanten aantrekken, verleiden en overtuigen lukt nog niet. Misschien vind je het nog spannend, zit je faalangst je in de weg of ben je te perfectionistisch. Hoe dan ook, grofweg zijn dit de meest belemmerende factoren om een ongekend verkoopsucces te behalen:
- Je doelgroep geeft aan dat je te duur bent of je bent juist te goedkoop.
Durf je wel te vragen wat je waard bent? Twijfel je over je marktwaarde en prijsbepalingen?
Neem je genoegen met minder geld om afwijzing te voorkomen of zit je al snel middenin een prijsonderhandeling waarin je een opmerking krijgt als: "Kan je de prijs verlagen? Dit past niet in mijn budget."
- Je aanbod is onaantrekkelijk en niet onderscheidend genoeg.
Waarom zou iemand bij jij iets moeten afnemen? Wat maakt je uniek en hoe origineel ben je nu écht?
Zolang je niet glashelder aangeeft wat je in petto hebt en welk verschil je maakt, kun je fluiten naar je gewenste financiële vrijheid. De kans is dan groot dat je klanten je ontvolgen of weg swipen!
- Je verkoopverhaal spreekt je potentiële klanten te weinig aan.
Soms kom je halfgebakken uit je woorden, raak je nog niet de juiste snaar en blijf je doorlopen met belemmerende gedachtes als: "Had ik maar ...... gezegd."
Zonder authentieke overtuiging- en aantrekkingskracht kan je je ideale klanten niet bereiken, boeien, binden én behouden.
- Je bent onvoldoende zichtbaar op het juiste moment voor de juiste potentiële klanten. Speel je nog verstoppertje? Achter welk masker van schaamte verschuil jij je nog? Want zolang je doelgroep je niet kent, kunnen ze ook niet voor je kiezen.