€ 10.000 per maand verdienen met je bedrijf in 5 slimme stappen

Wil je je bedrijf laten groeien en meer geld verdienen? Je kan € 10.000 per maand verdienen als ZZP’er om meer financiële vrijheid te creëren. Zonder uurtje factuurtje, want als je tijd blijft inruilen voor geld, loop je al snel tegen een omzetplafond aan. Neemt niet weg dat je alsnog wel € 10.000 per maand kan verdienen met een hoog uurtarief. Bijvoorbeeld: als je 25 uur per week werkt met een uurtarief van € 100, kan je € 10.000 verdienen in 4 weken tijd. De vraag is alleen of je continu ‘aan’ wil staan. Waarschijnlijk niet als je dit artikel leest, want het gaat ten koste van je gevoel van vrijheid. En laat vrijheid nou net de ‘nummer #1’ reden zijn dat je bent gestart met ondernemen, dus wil je vooral slimmer werken in plaats van harder en meer werken? Met uurtje factuurtje als verdienmodel blijf je teveel vastzitten in de ratrace, omdat je betaald wordt voor je tijd. Ontdek daarom welke alternatieve winstgevende strategieën je helpen om € 10.000 per maand te verdienen in 5 stappen. En dat zonder vrijheid in je agenda te verliezen!

Waarom wil je € 10.000 per maand verdienen?

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: maak van geld verdienen niet je grootste prioriteit. Dit klinkt misschien tegenstrijdig, omdat dit artikel juist gaat over geld. Toch is geld verdienen niet het einddoel, want geld is een middel om je missie en visie te realiseren. Dát is waar het écht om draait. Dit is daarom een fijne reminder: “Money follows joy!”

Dus als geld en tijd geen rol speelt, wat zou je dan doen? Welk verschil wil je maken met jouw ‘genius zone’? Hoe wil je impact maken? Wat doet er écht toe voor je?

Om goed bij jezelf te checken hoe graag je je tijd, energie en aandacht wil besteden aan het verdienen van € 10.000 per maand, kan je een snelle check doen. Er zijn namelijk 3 niveaus van ‘willen’, waarbij de kracht van woorden een enorm verschil maakt. Hoe je over je omzetdoel van € 10.000 per maand denkt en praat, bepaalt in grote mate je focus, doorzettingsvermogen en daadkracht. Dus wat zeg je of geloof je over jouw groei naar € 10.000 per maand?

“Ik zou ook wel € 10.000 per maand willen verdienen.”

Dit is een wens of verlangen zonder actie. Je vindt het een aantrekkelijk idee, maar er is geen echte urgentie of strategisch plan om je gewenste omzetgroei te realiseren. Je kan het vergelijken met de gedachte: “Mocht het op mijn pad komen, dan zeg ik er geen nee tegen.”

“Ik wil € 10.000 per maand verdienen.”

Kiezen voor een duidelijk omzetdoel van € 10.000 per maand, creëert focus. Daar kan je je marketing en sales strategie op laten aansluiten. Maar hoe? Er is een verschil tussen willen en doen. Alleen maar hard werken is nog geen garantie op € 10.000 omzet per maand, dus hoe wil je je aanbod slim in de markt zetten, zichtbaarheid vergroten en conversies verhogen?

 “Ik ga er alles aan doen om € 10.000 per maand te verdienen.”

Dit is de ultieme vorm van vastberadenheid. Bij deze vorm van ‘willen’ ga je all-in en neem je 100% verantwoordelijk voor je acties en resultaten. Zonder excuses, want je weet dat jouw bedrijfsgroei een weerspiegeling is van je persoonlijke groei. Daarom accepteer je uitdagingen en durf je buiten je comfortzone te stappen zelfs bij tegenslagen, omdat opgeven geen optie voor je is. Het obstakel is de weg. Linksom of rechtsom ga je € 10.000 per maand verdienen.

Hoe kan je € 10.000 per maand verdienen? Bekijk 5 voorbeelden!

Er is geld in overvloed. Je omzet is alleen wel afhankelijk van je doelgroep, verdienmodel, aanbod, waardepropositie en prijsstrategie. En niet te vergeten: je kan nog zo’n mooi financieel plan hebben, maar zonder winstgevende marketing en sales strategie blijft je omzetdoel van € 10.000 per maand een droom. Anders blijft je financiële plan een simpele rekensom die je uit je duim kan zuigen, zonder doordacht strategisch plan!

Voorbeeld #1: 

Stel je voor: als online ondernemer wil je digitaal vastgoed opbouwen en je verkoopt laaggeprijsde online trainingen van € 25. Dan heb je 400x per maand je online trainingen te verkopen. Nu kan het ook zo zijn dat je aanvullende groepscoaching of 1-op-1 coaching verkoopt. Dan is je maandomzet minder afhankelijk van de verkoop van je online training, want je verdient € 250 per klant voor groepscoaching en je biedt 1-op-1 coaching aan voor € 1500.

In dat geval kan je € 10.000 per maand verdienen met 100 verkochte online trainingen, 12 klanten voor groepscoaching, 3x een 1-op-1 coachingstraject met een winstgevend product-eco-systeem. Oftewel, met een strategisch aanbod wat slim op elkaar aansluit, van gratis weggever tot aan je kernproduct.

Voorbeeld #2: 

Stel je verkoopt 100% biologisch beddengoed van bamboe voor € 100 per stuk, omdat je wil bijdragen aan een duurzame wereld. Dan heb je gemiddeld 100 stuks per maand te verkopen, zodat je financieel kan rondkomen met een maandomzet van € 10.000. Dan is vooral de hamvraag: wat wordt je marketing en sales strategie om biologisch beddengoed aan de man te brengen?

Bamboe is een milieuvriendelijk materiaal, dus je ideale klant is milieubewust, wil duurzaam leven en is op zoek naar een kwalitatief alternatief voor katoenen beddengoed. Dus hoe wil je opvallen en bewustwording creëren over duurzaamheid?

Voorbeeld #3: 

Met wederkerende inkomsten creëer je een voorspelbare cashflow. Dat is bijvoorbeeld gunstig als personal trainer, want dan werk je voor langere termijn samen met je ideale klanten. Laten we zeggen dat je wekelijks maximaal 12 klanten intensief wil begeleiden, die allemaal 2x per week een uurtje sporten. Naast de personal training sessies help je met extra voedingsadvies voor in totaal € 850 per maand. Alles bij elkaar opgeteld is dat meer dan € 10.000 per maand, terwijl je 24 uur per week personal training geeft.

Vóór, tussendoor en na de sportlessen kan je via e-mail of WhatsApp extra support geven rondom voeding. Dit komt erop neer dat je slechts 12 ideale klanten aan te trekken hebt voor je personal training, dus hoe wil je dan jezelf positioneren met je personal branding?

Voorbeeld #4: 

Oké, stel je bent een HR-consultant en doorloopt met een HR-manager een verdiepend traject van 3 maanden. Gericht op het optimaliseren van HR-processen, teamstructuren en personeelsbeleid. Dit traject kost € 3.333 per klant. Om je omzetdoel van € 10.000 per maand te bereiken, heb je dus in feite slechts 3 nieuwe klanten per maand nodig. Dat is te doen, toch?

Op jaarbasis ga je dus 36x samenwerken met een HR-manager. Staar je niet blind om continu alleen maar nieuwe klanten aan te trekken, want je kan met bestaande klanten natuurlijk ook jullie samenwerking verlengen met nog eens 3 maanden voor € 3333.

Voorbeeld #5: 

Je bent liefhebber van high-end ondernemen en je hebt een high-end aanbod van € 10.000. In feite heb je slechts één nieuwe klant per maand nodig. Meer niet. Zo simpel kan het zijn, mits je natuurlijk een onvergelijkbare merkpositionering hebt.

Dus stel je voor dat je een high-end interieurontwerper bent en je richt je op miljonairs met een modern huis die luxe, stijlvol en ruimtelijk willen wonen. Dan kan je exclusief interieuradvies aanbieden met interieurservice op maat. Speciaal voor je ideale klant die zijn of haar droomhuis tip-top wil inrichten.

In 5 stappen naar € 10.000 per maand aan bruto omzet 

Bij het bouwen van een succesvol bedrijf hebben missiegedreven ondernemers één ding gemeen: met duurzame waardecreatie volgen ze een strategisch plan voor meer vrijheid, winst, impact en vreugde. Het uitgangspunt is het creëren van een win-win situatie. Dit vraagt om focus, consistentie en klantgericht leiderschap, waarbij je voortdurend inspeelt op dieperliggende behoeften van je doelgroep met oplossingen die impact maken. Maar waar en hoe begin je? Laten we je bedrijfsgroei simpel maken met 5 slimme stappen naar € 10.000 per maand. Zo krijg je niet alleen meer grip op je omzetgroei, want je leert ook slimmer omgaan met je tijd en energie!

Stap #1: Kies je ideale klant 

Wie is jouw droomklant? Durf te kiezen als je je aantrekkingskracht wil vergroten. Niet alleen in wat je doet, maar ook voor wie. Anders blijft je ‘van alles en nog wat’ aanbieden voor een te grote groep mensen. Dan blijf je te vaag en algemeen vanwege te veel containerbegrippen. Zodra jij niet kiest, kiest niemand voor jou. Dus als je 100% eerlijk bent naar jezelf, van welke klanten word je niet meer blij? En van wie word je juist wel enthousiast?

Stap #2: Kies je waardepropositie 

In één zin samengevat: een waardepropositie is een omschrijving van je toegevoegde waarde inclusief je onderscheidend vermogen. Dus wat maakt je uniek? Jouw Unique Selling Points (USP’s) zijn bepalend voor jouw merkpositionering, want waar wil je om bekend staan in jouw markt? Welke specifieke uitdagingen wil je oplossen en welke specifieke verlangens wil je waarmaken van je ideale klant?

Stap #3: Kies je prijsstrategie 

Je prijsstrategie draait om het vinden van een balans tussen jouw toegevoegde waarde en wat jouw ideale klanten bereid zijn om te betalen. Let dus niet alleen maar op 'wat de markt vraagt’, want je bent niet hetzelfde als de rest. Er is voor elke prijs een markt, dus wat wordt jouw verdienmodel? Je mag juist gaan verdienen wat je waard bent, want je prijsbepaling is een statement. Daarmee ga je staan voor wie je bent en wat je doet. Zonder concessies. Dus hoe weerspiegelt je prijs de impact die je maakt? Voelt dit kloppend en ligt dit in lijn met elkaar? Of doe je jezelf toch nog tekort met je prijsstrategie uit angst voor geld tekort of om je ideale klanten af te schrikken?

Stap #4: Kies je marketingstrategie 

Met een marketingstrategie kan je je online zichtbaarheid vergroten, dus hoe en waar wil je online opvallen om gezien, gehoord, gewaardeerd en gevraagd te worden? Jouw merkstrategie is onderdeel van je marketingstrategie, want hoe wil je met je merk een emotionele snaar raken en de spijker op de kop slaan bij je ideale klant? Top-of-mind-awareness is één van je belangrijkste doelen: je wilt dat je ideale klanten direct aan jou of jouw merk denken wanneer ze een behoefte hebben waar jij op inspeelt. Dus welke boodschap wil je vertellen en wat wil je uitstralen om een onweerstaanbare, onvergelijkbare en onvergetelijke indruk te maken?

Stap #5: Kies je salesstrategie 

Een winstgevende salesstrategie is meetbaar en schaalbaar, want je wil leads omzetten naar betalende klanten. Dit draait niet alleen om het sluiten van deals, maar vooral om het creëren van vertrouwen en verbinding met je ideale klant. Met als intentie: een langdurige relatie opbouwen en onderhouden. Dit doe je met een winstgevende salesfunnel aan de hand van de gestroomlijnde salesprocessen en een sales dashboard. Dan kan je je sales KPI’s behalen op basis van data, want hoeveel producten of diensten heb je maandelijks te verkopen om € 10.000 te verdienen? En wat ga je doen qua leadkwalificatie en leadgeneratie om meer leads te verzamelen en je salesfunnel te blijven optimaliseren?

Hulp bij € 10.000 per maand verdienen

Wil je meer geld verdienen met je bedrijf, het liefst minimaal € 10.000 per maand? En wil je sparren over je bedrijfsgroei met een online business coach om te leven vanuit overvloed? Laten we kennismaken en samen een strategisch plan maken voor het bouwen en opschalen van je bedrijf. Voor meer websitebezoekers, leads, klanten, omzet, winst en fans die leiden naar:

  • Rust in je hoofd
  • Meetbare impact
  • Stabiele omzetgroei
  • Vrijheid in je agenda
  • Werkplezier en zingeving

Ik wil graag een kennismakingsgesprek inplannen >>>