Wat als je de essentie van je bedrijf kan samenvatten op één A4?
De sleutel van ‘ontspannen ondernemen vanuit overvloed’ is focus creëren, want waar zeg je volmondig ‘ja’ tegen? En minstens zo belangrijk: waar zeg je bewust ‘nee’ tegen?
Er zijn groeikansen in overvloed, maar als je niet weet wat je ‘business blauwdruk’ is, dan blijf je eindeloos switchen van strategie en is er allesbehalve sprake van focus.
Dan wordt communicatie een gedoe, net zoals dat het aanvoelen en aangeven van je grenzen óók een terugkerende uitdaging wordt.
Want hoe leg je dan überhaupt aan je social media volgers, websitebezoekers, leads, klanten, fans, teamleden of investeerders uit wat de essentie van je bedrijf is?
Sterker nog: als je niet 100% weet waar je voor staat, hoe kan jouw ideale klant dan 100% 'ja' zeggen tegen jouw aanbod?
Dat gaat niet, want je creëert verwarring als je richtingloos bent.
En waar verwarring is, haken mensen af. Terwijl je liefst wil je dat mensen direct zien én voelen wat de positieve impact is van jouw visie en missie, zonder dat je continu opnieuw 'moet' uitleggen:
- wie je bent en wat je doet
- waarom je doet wat je doet
- wat jouw bedrijf anders maakt
Voor wie is een authentieke business blauwdruk op één A4 waardevol?
Je wil meer social media volgers, websitebezoekers, leads, klanten en fans aantrekken, maar je wil niet continu je marketing- en sales strategie overboord gooien en blijven aanpassen
Je vindt het verwoorden van je visie, missie, kernwaarden en spelregels een ingewikkelde puzzel, omdat je niet weet waar en hoe je begint om de essentie van je bedrijf samen te vatten op één A4
Je worstelt met het formuleren van je onvergelijkbare merkpositionering, dus je wilt leren hoe je jouw onderscheidend vermogen kan omschrijven voor meer aantrekkingskracht
Je bent te snel afgeleid, hebt 1001 ideeën en raakt de rode draad kwijt in je bedrijfsgroei, omdat je in essentie niet weet wie je bent als ondernemer en waar je voor staat met je bedrijf
Je bent het zat om wéér te twijfelen en onzekerheid te voelen over hoe je je bedrijf wil laten groeien, terwijl je juist zó graag een diep vertrouwen wil voelen in het pad wat je bewandelt