Wie is Thijs Unij?

Lees mijn kwetsbare en

openhartige verhaal
zonder maskers...






Wie is Thijs Unij?

Lees mijn kwetsbare en openhartige verhaal zonder maskers...

Soms krijg je cadeaus op je pad waar je in eerste instantie niet op zit te wachten...

Overtuigingen, familiepatronen en overlevingstrategieën krijg je van jongs af aan met de paplepel erin gegoten. Zo was op mijn 12e financiële stress een trigger voor een diepe angst in mij: de angst om niet goed genoeg te zijn, om door de mand te vallen en later te weinig geld te verdienen. 

Normaal gingen we 3x per jaar op vakantie, door de financiële stress niet meer. Er was geen financiële buffer. Laat staan financiële rust. Hard werken bleek de enige oplossing te zijn. Althans, dat is wat ik mijn ouders zag doen. Van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat. 24/7. 

Dus, wat denk je dat ik deed? Juist ja, ook héél hard werken vanuit bewijsdrang en perfectionisme. Want je moet wel goed je best doen op school, hè? Door zelfopgelegde prestatiedruk was het nooit goed genoeg. Zelfs met een ‘8’ was ik niet tevreden. Dit leidde tot extreme vermoeidheid, drukte en stress. 

Soms krijg je cadeaus op je pad waar je in eerste instantie niet op zit te wachten...

Overtuigingen, familiepatronen en overlevingstrategieën krijg je van jongs af aan met de paplepel erin gegoten.
Zo was op mijn 12e financiële stress een trigger voor een diepe angst in mij: de angst om niet goed genoeg te zijn, om door de mand te vallen en later te weinig geld te verdienen.

Normaal gingen we 3x per jaar op vakantie, door de financiële stress niet meer. Er was geen financiële buffer. Laat staan financiële rust. Hard werken bleek de enige oplossing te zijn. Althans, dat is wat ik mijn ouders zag doen. Van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat. 24/7. 


Dus, wat denk je dat ik deed? Juist ja, ook héél hard werken vanuit bewijsdrang en perfectionisme. Want je moet wel goed je best doen op school, hè? Door zelfopgelegde prestatiedruk was het nooit goed genoeg. Zelfs met een ‘8’ was ik niet tevreden. Dit leidde tot extreme vermoeidheid, drukte en stress. 

Tijdens mijn studie ‘Commerciële Economie’ ging het behoorlijk mis...

Het patroon van ‘hard werken’ eiste z’n tol. En toch ging ik maar door, door en nog eens door om niet tekort te schieten. Signalen van mijn lichaam negeerde ik compleet. Ik stond er niet bij stil.

In plaats van écht te leven was ik aan het overleven. Met een vol hoofd, volle agenda en overvolle to-do lijst. Ten koste van mijn leefstijl, gezondheid en liefdesleven. 

Het woord ‘zelfzorg’ stond niet eens in mijn woordenboek. Gezond avondeten? Nee, ik nam vaak een gemakkelijke magnetron-maaltijd. Sporten? Nee, na ruim 15 jaar lang 5x per week sporten nam ik er niet of nauwelijks tijd meer voor. Goed slapen? Nee, gemiddeld sliep ik slechts 6 uur per nacht. Er zat geen rem op, totdat ik écht niet meer anders kon. 

Gelukkig kreeg ik twee zware ongelukken…

Mijn eerste wake-up call kreeg ik tijdens een gezellig feestje. Daar kwam ik struikelend ten val, waardoor ik direct met de ambulance afgevoerd werd naar het ziekenhuis met een zwaar gekneusde nek. Eén van de verpleegkundigen zei, toen ze mij voorzichtig van de brancard overplaatsten naar een bed: “Als je nu ook maar iets beweegt, kan dat fataal aflopen.” Die opmerking kwam binnen met een brok in mijn keel. 

Een paar jaar later ging het opnieuw mis. Tijdens een voetbalwedstrijd botste ik in volle sprint frontaal op een medespeler. Bewusteloos lag ik op het voetbalveld. Daarna voetbalde ik koste wat het kost ‘gewoon’ door. Opgeven was geen optie. Met een groot verantwoordelijkheidsgevoel wilde ik mezelf en mijn teamspelers niet in de steek laten. Maar wie liet ik echt in de steek? Mezelf. Met als resultaat een zware hersenschudding en rug-, schouder- en nekklachten inclusief ruim 6 à 7 maanden herstel...

Vertragen, verstillen en versimpelen was het enige antwoord…

Door maandenlang rust en tijd voor mezelf in de natuur, kwam ik thuis bij mezelf. Dit zette mij aan het denken, want waarom leef ik? Wat is mijn missie? 

Vanuit onvoorwaardelijke overgave en acceptatie had ik liefde voor het lot. Toen leerde ik pas écht vertrouwen op mijn gevoel om zorgvuldig en liefdevol met mijn tijd, energie en kracht om te gaan. 

Ook nam ik diepgewortelde overtuigingen, patronen en overlevingsstrategieën onder de loep. Want waarom werkte ik zó hard? Voor wie of wat? En hoe kan ik ontspannen ondernemen vanuit innerlijke rust en flow? 

Toch viel ik na mijn herstelperiodes telkens terug in oude patronen en ongezonde gewoontes. Met uurtje-factuurtje werkte ik voor de zoveelste keer een slag in de rondte. Innerlijke leegtes vulde ik op met hard werken. Continu in de ‘doe-modus’ stappen en 24/7 ‘aan’ staan was verleidelijk. Mede door de belemmerende overtuiging: “Ik moet hard werken voor geld.” 

‘Kameleon’ zijn is mijn grootste valkuil én grootste kracht 

Door sociaal wenselijk gedrag was ik gevoelig voor verwachtingen, meningen en oordelen van buitenaf. Mezelf aanpassen was zo normaal dat het niet eens opviel. Zo was ik ook in de avonduren en weekenden bereikbaar en wring ik mezelf telkens in bochten voor anderen. Oftewel, ik leefde totaal niet trouw aan mezelf. Het resultaat? Dit kostte bakken met mentale energie en vergrootte mijn werkstress. 

Totdat ik mij niet langer identificeerde met mijn gedachten, gevoelens en emoties uit mijn familiesysteem. Door te ont-moeten, ontmoette ik mezelf. Door te ont-wikkelen, ontwikkelde ik mezelf. Door te ont-dekken, ontdekte ik mezelf. Laagje voor laagje, terug naar de kern van wat er écht toe doet: ontspannen ondernemen vanuit overvloed. 

Ondertussen timmerde ik wél flink aan de weg als SEO-specialist, online copywriter en online marketingcommunicatie strateeg. Door mijn sterke aanpassingsvermogen voel ik feilloos aan hoe je je bedrijf onderscheidend in de markt kan zetten. Binnen no-time zie ik voor me hoe je kan opschalen met je bedrijf voor méér winst, impact en vrijheid. Met een scherp oog en luisterend oor doorzie ik je blinde vlekken én groeipotentieel.

Mijn langgekoesterde droom kwam uit... 

Al jarenlang ben ik gefascineerd en gepassioneerd over online ondernemen, want ik ben er dol op om schaalbare winstgevende bedrijven in de markt te zetten. Daarom wilde ik aan de slag bij bol.com, hét grootste e-commerce platform van Nederland en België! 

Zo was ik als strategisch SEO-specialist mede-verantwoordelijk voor meer gratis websitebezoekers voor miljoenen elektronicaproducten om SEO-kansen te benutten en hoger te scoren in Google op de belangrijkste zoektermen ten opzichte van grote webshops als Coolblue en MediaMarkt. 

Daarnaast voerde ik een kwalitatief onderzoek uit om te achterhalen hoe bol.com orïenterende klanten beter kan informeren en adviseren tijdens hun aankoopbeslissingsproces. Met als doel om klanten gemakkelijker, sneller en met minder keuzestress het juiste product aan te laten schaffen via de bol.com Keuzehulp. Dit draagt bij aan een quote die me altijd bij blijft: "Bol.com heeft geen klanten, klanten hebben bol.com."

Winstgevend en schaalbaar ondernemen

Doordat ik dagelijks met de poten in de klei stond bij bol.com, ontdekte ik WAT werkt, HOE het werkt en WAAROM het werkt om je bedrijf 'in the picture' te zetten voor meer gratis websitebezoekers.  

Met mijn SEO-kennis en ervaring ging ik vervolgens aan de slag bij Florum, wat nu is uitgegroeid tot een groot online tuinplatform bomvol ideeën en inspiratie voor je tuinontwerp, aanleg, onderhoud- en inrichting. 

Dankzij een strategisch plan en honderden inspirerende tuin artikelen is het SEO-bereik gestegen in twee jaar tijd van 20.000 naar 180.000 organische websitebezoekers per maand. 

Dit leidde tot meer dan 50.000 downloads voor gratis e-books en zelfs ruim 500 verkochte online trainingen!

Peter Mecklenfeld

Florum B.V.

"In 2 jaar tijd van 20.000 naar 180.000 organische bezoekers per maand!"

"Sinds ik met Thijs ben gaan samenwerken is er meer continuïteit in mijn bedrijf en groeien we niet alleen in organische bezoekersaantallen, maar hij is ook sterk in het doorvragen en het geven van kritische feedback, waardoor bezoekers ineens klanten worden."

Van websitebezoekers naar goedbetalende klanten

Naast online marketing is persoonlijke ontwikkeling mijn grootste passie. Daarom ging ik aan de slag bij 365 Dagen Succesvol om bij te dragen aan de missie om van Nederland het gelukkigste land ter wereld te maken. 

Mijn focus lag naast SEO ook meer op conversie-optimalisatie en copywriting voor de website en e-mail marketingcampagnes. Met als doel om gratis masterclasses, online trainingen, events en het 365 Jaarprogramma in de markt te zetten en te verkopen.

Dankzij een miljoenenbereik op social media, honderdduizenden maandelijkse websitebezoekers en een grote mailinglijst van maar liefst 165.000 contactpersonen, slaagden we erin om tienduizenden aanmeldingen voor de gratis masterclasses te krijgen als eerste stap richting het 365 Jaarprogramma, waar we ruim 1200 goedbetalende klanten voor binnenhaalden voor een miljoenenomzet! 

Copywriting = verkopen met overtuigende woorden

De onderschatte kracht van conversiegerichte copywriting is van onschatbare waarde voor je merk en bedrijfsgroei. Want hoe ga je anders jezelf onderscheidend positioneren met merkwaardige storytelling? 

Je wilt natuurlijk de aandacht trekken van je ideale klanten voor hogere verkoopaantallen en méér omzet, maar hoe ga je je ideale klanten bereiken, boeien, binden en behouden met een krachtig en opvallend merkverhaal dat verrast, verwondert en verleidt?

Daardoor werkte ik als online copywriter samen met Traffic Leaders onder leiding van Youri Meuleman, die ook mede-eigenaar is van e-mailmarketing software MailBlue. Voor tientallen klanten schreef ik aan de lopende band geautomatiseerde e-mailcampagnes, SEO-geoptimaliseerde blogs, Facebook Advertenties en verkooppagina's! 

250+

E-mailcampagnes

100+

SEO-geoptimaliseerde blogs

75+

Facebook Advertenties

50+

Verkooppagina's

Verras, verwonder & verleid

Albert Einstein zei altijd: "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Daarom wil je met je merkbelofte in Jip-en-Janneke taal de spijker op z'n kop slaan, of niet? 

Jouw verhaal is het waard om te vertellen, zodat je doelgroep zich gezien, gehoord, gewaardeerd en gesteund voelt.

Dus, waarom doe je wat je doet? Welk verschil wil je maken? Wie ben je, wat doe je en wat maakt je uniek? Hoe wil je je bedrijf trefzeker en overtuigend positioneren in een overvolle markt?

Ik geef woorden aan jouw verhaal waar jouw klanten geen woorden voor hebben. Zo maak je jezelf onweerstaanbaar, onvergelijkbaar en onvergetelijk!

Ik werkte samen met deze impactvolle online ondernemers

Remote werken voor meer vrijheid en werkgeluk

Vrijheid is al jarenlang mijn allerbelangrijkste drijfveer om tijd- en locatie onafhankelijk te ondernemen om zelf volledig te bepalen waar en wanneer ik werk en met wie. 

Vrijheid is óók de reden waarom ik online ondernemer ben, want dan kan ik mijn bedrijf laten groeien waarbij dit in dienst staat van mijn ideale privé leven. 

En toch is vrijheid in je werk of ondernemerschap nog niet vanzelfsprekend, want hoe vrij voel je je écht? Met Meetings In The Sun ontdekten we dat professionals en ondernemers lang niet altijd vrij leven. 

Daarom organiseerde en faciliteerde ik met het team van Meetings In The Sun voor meer dan 1000 deelnemers 3x de Hellweek from Home, gaf ik een workation en verkochten we ruim 300x de online training "Remote werken" voor meer vrijheid, balans, geluk en succes in je werk!

De thuisbasis voor bewustzijnontwikkeling

Nadat ik eerst zelf een 24-uurs retreat volgde bij de Conscious Academy voor mijn persoonlijke en spirituele groei, maakte ik in hun seizoens- en jaarprogramma's een innerlijke reis op diepere lagen. Op weg naar een zuivere en pure versie van mezelf om te leven vanuit eenheid, levensgeluk, lichtheid en flow!

Tegelijkertijd was ik mede-verantwoordelijk voor de marketing- en verkoopstrategie op de website, social media en met e-mailmarketing om meer visionairs, pioniers en ontdekkers aan te trekken.

De intentie? Samen verbinden tijdens meerdaagse live-trainingen en in een realiteit stappen van eenheid, volmaaktheid, onvoorwaardelijke liefde en overvloed!

"Ook al deed ik nooit aan online marketing voor mezelf, stroomden nieuwe klanten altijd in overvloed binnen."

Ontspannen ondernemen vanuit overvloed

Jouw DNA van je bedrijf is het fundament van je winstgevende en schaalbare bedrijfsgroei. Dus wat als het ondernemen simpel is? Ik geloof in de kracht van simpel. Net zoals Johan Cruijff, want hij zei vaak: “Voetballen is heel simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel voetballen.”

Maar zolang je zelf niet groeit, kan je bedrijf niet groeien. Je bent je grootste kracht én je grootste zwakte. Plus je buitenwereld is een spiegel van jouw binnenwereld en laat je zien waarin je nog vanuit tekort en angst onderneemt. Dus ontdek wie je hebt te zijn om te doen wat je wilt doen, zodat je creëert wat je wilt creëren!

Met Abundancy help ik je samen met mijn liefdes-en businesspartner Sandra Wong Meeuw Hing met ontspannen ondernemen vanuit overvloed. Ruim 7 jaar online marketing kennis en ervaring bundel ik nu samen met een mix van diepgaand systemisch werk en strategische groeiformules.

Dit is alleen voor ambitieuze dromers, durvers en doeners: bewuste missiegedreven ZZP'ers en MKB'ers die bijdragen aan de nieuwe wereld. Dus ben je klaar voor een doorbraak om méér winst, vrijheid, impact en vreugde in overvloed aan te trekken met je bedrijf? Of wil je een 5-sterren liefdesrelatie creëren om je liefdesleven naast het ondernemerschap te laten stromen in overvloed? Graag ga ik met je in gesprek om je bewustzijn te verruimen voor méér overvloed in geld, liefde, kracht, tijd en energie!

Ben jij het volgende succesverhaal?

Leer ontspannen ondernemen vanuit overvloed. Mijn kracht zit 'm in het diep luisteren en doorvragen tot de essentie om jouw blauwdruk in kaart te brengen. Om je bewust te maken van onbewuste overtuigingen, patronen en overlevingsstrategieën die je bedrijfsgroei belemmeren, zodat je méér winst, vrijheid, impact en vreugde creëert!

Zo kan je een schaalbaar winstgevend bedrijf opbouwen dat in dienst staat van het vrije leven waar je naar verlangt zonder dat je bedrijfsgroei ten koste gaat van je gezondheid en liefdesleven!