Hoeveel geld, tijd én energie blijf je nog langer besteden aan je marketing strategie die te weinig vrijheid, impact, winst en werkplezier oplevert?
Met je online zichtbaarheid wil je 'top of mind' zijn, zodat je vaker gezien, gehoord, gewaardeerd en gevraagd worden als expert. Maar is het uitdagend om kort en krachtig te verwoorden wie je bent, waar je voor staat, welke impact je maakt en wat je anders maakt?
Dit zijn de grootste 15 uitdagingen en frustraties rondom marketing:
- Je krijgt wel likes en reacties, maar het aantal websitebezoekers, leads en klanten valt tegen
- Je hebt een waardevol aanbod, maar je trekt niet je ideale klanten aan waar je écht blij van wordt
- Je denkt dat je alles moet doen: bloggen, social media, e-mails, webinars, video’s en podcasts
- Je bent al urenlang creatieve content aan het maken, maar je kostbare tijd betaalt zich niet uit
- Je worstelt met het bepalen van je tone of voice en je raakt de rode draad kwijt in je content strategie
- Je spreekt teveel twijfelaars aan die teveel aankoopbezwaren hebben en 'nee' zeggen tegen jouw aanbod
- Je online marketing voelt als een verplichting in plaats van een verlengstuk van jouw missie en visie
- Je content voelt 'te gemaakt' mede door AI-tools als ChatGPT, waardoor het niet meer authentiek is
- Je marketing voelt als een oneindige to-do lijst, want je voelt de constante druk om altijd 'aan' te staan
- Je wil niet te commercieel overkomen als 'geldwolf' en mensen afstoten met je marketingcampagnes
- Je hebt 1001 content ideeën, waardoor je te weinig focus in je marketing hebt en dat is overweldigend
- Je voelt weerstand en twijfelt over wat slim is, omdat je marketingstrategie niet meer kloppend voelt
- Je online zichtbaarheid komt nog niet echt van de grond, want je content creatie staat onderaan je to-do lijst
- Je denkt dat je méér 'moet' doen: méér schrijven, méér video's maken, méér marketingkanalen inzetten, maar dit put je uit
- Je weet dat online zichtbaarheid nodig is om te groeien, maar door uitstelgedrag neem je geen tijd voor content marketing
Voor wie is marketing coaching en advies waardevol?
Je wil meer social media volgers op LinkedIn, Instagram, Facebook, YouTube, Spotify of TikTok om ook nieuwe potentiële klanten aan te spreken
Je wil meer websitebezoekers dankzij hogere online vindbaarheid, zodat je kan stoppen met continu 'jagen' of 'pushen' naar leads en klanten
Je wil meer contactpersonen op je mailinglijst, zodat je meer mensen bereikt met gepersonaliseerde e-mail campagnes en geautomatiseerde e-mail funnels
Je wil meer leads genereren, zodat je meer kennismaking- en salesgesprekken kan voeren om meer klanten te helpen en meer geld te verdienen
Je wil meer klanten aantrekken, zodat je meer financiële rust, vrijheid en overvloed voelt met een voorspelbare stroom aan goed betalende klanten